HIIT(UUS)

 

HIIT on lühend ingliskeelsest mõistest “High Intensity Interval Training” ehk kõrge intensiivsusega intervalltreening, kus sama treeningu jooksul kasutatakse kõrge ja madala tasemega südametööd. Ühe treeningu jooksul vahelduvad väga intensiivsed ja kerged harjutused. See tund on ÜLITÕHUS rasvapõletustreening, mille vältel treenime läbi paljud erinevad lihasgrupid. HIITi soovitatakse nii neile, kelle jaoks on oluline rasvapõletus, kui ka neile, kes soovivad lihtsalt parandada üldist füüsilist vormi – lisaks keharasva kaotamisele parandavad HIIT-treeningud vastupidavust ja töövõimet. Kuna trennid on väga intensiivsed, suurendavad need „järelpõlemisefekti“ see tähendab, et keha jätkab kalorite põletamist kuni 72 tundi pärast treeningut! Ühe korraliku HIIT treeninguga on võimalik põletada kuni 700kcal!

 

Miks valida HIIT?

  • Kiirem ainevahetus peale treeningut.
  • Vähendab trennijärgselt söögiisu.
  • Ei kahanda lihasmassi nii nagu seda teevad pikad kardiotreeningud.
  • Parandab insuliini tundlikkust.
  • Tõstab testosterooni ja kasvuhormoonitaset (mõlemad olulised ainevahetuse kiiruse reguleerimisel ka naistel),
  • Aitab väga efektiivselt rasvaprotsenti vähendada, uuringute kohaselt mitmeid kordi paremini, kui tavaline cardio (madala intensiivsusega pikaajaline treening)
  • Suurendab treeningujärgselt hapnikutarbimist, misläbi keha põletab rasva KUNI 72 tundi ka peale treeningut!!

-HIIT`i ei soovitata isikutele, kel on olnud hingamisprobleemid (nt. astma) ja kellel on olnud varasemalt südame ja veresoonkonna haigused.

  • Tundi soovitame võtta kaasa pikad trennipüksid, mugavad tossud ning kindlasti pudel vett! 🙂